Thursday, December 24, 2009

Johari Ibrahim[diaabangaku] Azmil Johani[diakawanaku]


Betul tu. Seorang adalah abang aku. Seorang lagi kawan aku. Mereka berdua kawan baik dan mereka juga baik. Minat mereka adalah seni. Mereka pandai melukis. Pandai juga bermain gitar. Malah pandai menyanyi serta bermadah berhelah. Benar, mereka sangat berbakat.

Mereka punya rupa yang menarik. Hobi mereka busking di kedai, jamming serta mengusik gadis2 dan wanita2 cantik. Namun mereka tidak gatal. Serius tipu...eh, tak tipu.

Mereka peramah, sangat peramah. Tapi mereka juga bermulut laser. Mereka kelakar, suka ketawa dan membuat orang lain ketawa.

Mereka seperti yang mat saleh selalu kata, The Real Deal. Apa yang kita nampak, itulah mereka. Tak ada nak sembunyi2, tak ada nak hipokrit2.

Mereka mungkin bukan lulusan U, tapi bagi aku, mereka lagi bijak dari sesetengah budak U. U mereka adalah U-jalanan. Sekolah mereka, school of hard knocks.

Asal lapang, aku mesti jumpa mereka. Sekadar mendengar celoteh2 mereka. Menyedapkan halwa telinga dengan nyanyian dan petikan gitar mereka. Kadang2 hanya untuk melihat wajah mereka yang sesungguhnya mempunyai aura2 yang boleh menggembirakan hati.

Jarang2 perbualan kami tak berisi. Setiap kali, pasti mereka akan selitkan kisah2 mereka untuk aku jadikan teladan. Untuk aku jadikan sempadan.

Sebab itu aku suka mereka. Seorang abang aku, seorang lagi kawan aku.


Ini Johari Ibrahim @ Abg Joe. Abg Joe turut berbakat dalam bidang penulisan tau.


Ini Azmil Johani @ Boy. Bapak dia Cina. Macam tak percaya kan, sebab dia gelap =)

* Sketch aku kat atas tuh, hasil kerja Abg Joe lah. Cantik kan.

No comments:

Post a Comment