Friday, May 21, 2010

-monolog-


Hanya Allah saja yang tahu perasaan aku sekarang.

Orang nampak aku ceria, memang aku ceria. Tapi itu sifat aku. Manalah aku reti nak tunjuk muka2 sedih nih. Even masa ayah aku mninggal pun, aku boleh senyum gelak masa rakan2 kelas aku datang melawat. So, dari segi nak tunjukkan emosi sedih, aku memang tak dek skill langsung.

Bagi yang anggap aku kuat & berani...yer, aku kuat. Aku berani. Tapi jangan lupa, aku juga manusia yang punya perasaan. Aku kuat, aku juga lemah. Aku berani, tapi aku juga takut. Aku ramai kawan, tapi aku juga sunyi. Aku peramah namun aku turut berahsia.


~.~.
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~


Aku cuba lalui setiap hari dengan gembira. Aku cuba buang jauh2 segala perkara remeh temeh. Andai susah hati, aku istighfar banyak2. Andai rasa sunyi, aku kenangkan kenangan lama.

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

Ya Allah...aku mohon padaMu ya Allah..murahkan rezekiku, kuatkan semangatku, permudahkanlah perjalananku. Ameenn.....



Cik Nurul Syahida, ingat, setiap ujian yang Allah kasi itu besar hikmahnya. Allah takkan kasi semua itu andai Dia tahu hambaNya tak mampu melaluinya. Insan yang hebat adalah insan yang tak pernah kenal erti penat lelah dan putus asa. Ingat tuh Nurul Syahida.



1 comment:

  1. Surah Muhammad Ayat 31;
    "Dan sungguh, Kami akan menguji kamu sehingga Kami mengetahui org yg benar2 berjihad dan bersabar di antara kamu; dan akan Kami uji perihal kamu"

    Sya syg,
    bila aku sedih atau bila somthing hapen xsprt yg aku plankn, aku akan nangis puas2.lepaskn semue.aku ckp kt diri aku sendiri, aku nk nangis sampai aku rs xde air mata dah.
    jd,bile aku rs aku dh xde air mata langsung dh, aku niat nk fikir canne nk selesaikan bende ni. kwn aku pernah ckp kt aku, enjoy the struggle. So, sya, enjoy your struggle!

    and of course, kite kene tawakkal pd Allah. :)

    ReplyDelete