Tuesday, May 4, 2010

-DREAMS THAT KEEP ME ALIVE-

Andai ditanya tentang kediaman impian saya, ini jawapannya,

"Rumah sederhana besar, di atas bukit, di kelilingi pemandangan gunung-ganang yang indah serta padang hijau nun luas mata memandang, ditambah pula dengan air sungai mengalir tenang di belakang rumah beserta sebuah pokok besar di hadapan rumah yang mana akan di sangkutkan buaian.........di sebuah negara yang bermusim empat."

Benar, ini kediaman impian saya. Yang mungkin hanya mampu dicapai di dalam mimpi. Yang mungkin hanya akan kekal menjadi impian hingga akhir hayat. Tapi tak salahkan untuk saya berterus-terusan mengimpikannya. Kadang-kadang impian yang indah itulah yang menjadi pembakar semangat untuk terus hidup di muka bumi ini setiap hari.

Saya akan terus menanam impian-impian indah jika itu yang diperlukan untuk saya kekal 'hidup'.

No comments:

Post a Comment